Reklama
 
Blog | Michal Ischia

Digitál je pro média příležitost, ne hrozba

Digitální svět je místem, kde se dá ukázat šíře tematické rozmanitosti a tvořivosti

Když se dnes mluví o krizi tištěných médií, většinou se hovoří o světě deníků. Přirozeně, točí se v něm největší peníze, redakce deníků jsou největší a mají nejvýraznější vliv na společenské dění. Deníky se zároveň nejostřeji střetávají se světem internetu – zpravodajskými servery, kterým co do aktuálnosti nestačí.

V reakci na to se posouvají více k magazínovému čtení, analytičtějšímu a zážitkovému. Nejvíce v tomto směru v našem prostoru pokročil zřejmě slovenský Denník N, v Česku jde zatím o občasné speciály. A zprávy o aktuálním dění vydavatelé přesouvají svůj na web.

S odchodem čtenářů od papírových titulů se ovšem potýkají i tištěné magazíny. Některé se snaží velkým deníkovým redakcím v aktuálním zpravodajství konkurovat.

Respekt chce být filtrem ve změti internetového obsahu.

Jiné, jako třeba The Atlantic, se snaží hledat vlastní cestu. V úvodníku ke svému novému webu v březnu se americký magazín zabýval právě touto otázkou. A dospěl k definici, ve které se popsal jako real-time magazín, digitální rozšíření sama sebe. Bere si to nejlepší z obou médií a hledá cestu, jak je doplňovat a propojovat.

Tištěný magazín poskytuje čas jít do hloubky, web je zase flexibilnější. The Atlantic se nyní snaží přenést magazínový zážitek do digitální podoby a tu doplnit o další speciální obsah, zejména o komentáře k aktuálnímu dění. Podobnou cestou jde i Respekt a po vzoru zahraničních médií chce být v druhé řadě také filtrem ve změti internetového obsahu.

The Atlantic pochopil, že digitální svět je pro magazíny příležitostí, místem, kde můžou ukázat šíři své tematické rozmanitosti a tvořivosti. A nejde jen o web, ale i o aplikace pro mobilní zařízení. Ty nemusí být jen další platformou čtení.

Ve spojení s nimi a při chytrém využití sociálních sítí má časopis dobrou příležitost rozšířit povědomí o svém obsahu i mezi potenciálně nové čtenáře. Čtenáře, kteří se mohou stát předplatiteli. A v době klesajících inzertních příjmů se právě předplatitel stává pro média tím nejdůležitějším klientem.

Vyšlo v Marketing&Media.

Reklama